All praise to Him . I'm happy today . Pray for my FUTURE please :"

30 November 2011

Di mane kita berade . is SAME !! ^^

cettt !! assalamualaikum .. ngee~ 
sebenarnyer xdek bnde un nak post..
tapi disebabkan keborinkngan yg sangat ,,
aku isi mood tuhh dengan update lahh ..

okeh . nak cte ..
um . memandangkan result pmr tak lamee lagi yang akan kuar,
mesti la berdebar-2 kan..
ofcoz lah berdebar.. manee taknnyer , takodd maa !
jawab hari tuhh un mcm yakin tak yakin jek..
tapi now.!!
DOA jek lha berbnyk ekh ! ^^
yess~ doa ...

*dapat result yang paling cemerlang.[9A]
*dapat penanda periksa yang pemurah markah
*dipermudahkan segala urusan kita . ^^

okeh .. tuhh lahh doa-2 yang sekarang kita kena banyak baca.
aku pun kadang-2 kalau pk pasal result . takod taw..
takodd sangat..
yelaa . kakak aku dulu pmr strait.. padahal upsr 4a1b jek.
aku yg upsr 5a tak kan tak bolee dapat 9a kan ?
aisshhh~ malu-2 !! >.<

Ya Allah.. berikan lahh kejayan yang 

paling cemerlang kepadaku dengan mendapat 9A di dalam PMR..
aamiin~

hoho~ see ?!
tak semestinyer kita dapat result yang tak seberape ueh akan kekal,
kalau disertakn dengan USAHA sure,,
bole ubah result kita yang telah tersurat oleh-Nya..
yakin lahh pada Allah.insyaAllah , Allah akan tolong kita . XD

em.. okeh . sebenarnyer nak cter,,
um . lepas PMR mesty laa ade yang pindah sekolah kan .
dua sebab UTAMA budak nieh pindah skola

1) dapat result cemerlang dan ditawarkan ke sekola berasrama penuh
 sekolah teknik atau mrsm.

2) kena Buang sekolah sebab salah satu subjek mendapat "D" or Failed/ Gagal . 

jyeahhh !!
tapi paling SUKAR bila nak buadd keputusan bila
dapat tawaran sbp , mrsm o teknik .
yeaa.. tyme nieh maseng-2 preasures coz tak tahu nak buadd keputusan kan.
yang bakal menetukan mase depan kita. 
huhh..

disebabkan AKU pernah berpngalaman nak pilih-2 skola nieh,,
aku cter hehh..

erm..dulu tyme f1 aku dapat tawaran ke SMKA Segamat .

[yeaa.sekola tercinta nee.. haha ! sayang berkk itu skola. ramai kawan . ramai guru-2 . ramai akak-2 . ramai abang-2 . ramai adek-2 . ramai scandals .
oopsss ! haha~ xdek lahh .. gurau jek oke . ngee~ XD ]


oke.. setelah sebulan setengah aku berada disitu ,
aku dapat tawaran ke SBP.
SMS Sultan Iskandar,Mersing .

yeahh.. aku ingat lagi tarikh daftar di skolah tuh 25.02.2009
tyme tuhh dekat smkas aku dah dapat ramai kawan da.
plus macam dah okeh lahh stay c2..
dah tak nges-2 ag.. hee ! um.tup tup dapat tawaran ke sbp tuhh..
aisey man~ baru form1 nak buadd pilihan pun susah.
ade laa dalam tiga hari berturut-2 aku nages .
sebab CONFUSE . ekhh .. confuse sangat tyme tuhh .

tyme tuhh akak aku selalu datang jumpa aku .bila jumpa tanye pasal,

"nak pergi ke tak nak . better kau pegi lahh .
bukan senang nak dapat sbp nie.

lagipun mase depan cerah . n macam-2 lahh dye cakap ."

hoho ! mase tuhh aku lagi bingung.. ape lagi..
air mata jek la yang mampu mengalir .
[teringat time aku nanges dekat depan dorm U.K . isk.isk.isk]
ahaaa !!

setelah pikir bagai nak gilaa~
last-2 aku TAK PINDAH punn..
tetap stay situ .
banyak sebab aku tak pindah .
malas nak nyatakan SEBAB nya disini .

tapi mybe memang sudah ditakdikan rezeki aku di smkas.
yea ! banyak dah aku lalui selama tiga tahun dekat situ .
rase nak tinggalkn sekola tuhh amat lah berat hati mekk .
macam-2 aku blaja dekat c2..
banyak kenangan manis.pahit.buruk.cantek . haha ! [ngarot]
em.. yeahh . dekat sini lahh aku blaja macam mana nak sesuaikan diri dengan orang.
nak hadapi dugaan yang pelbagai.nak kenal kawan yang baek yang kurang baek.
tapi semua kawan-2 aku SANGAT BAEK la .. (:

sekarang see?
my BESTFRIENDS banyak sangat .
cett !! gaye macam jakun kan..
hoho .!

MY LIFE IS COLOURFUL:) with THEM  ^^
LOVE them DAMN MUCH laA !! XD


oke..sudah panjang aku melalut nee..
haha !

em..nak cakap .
DEKAT mane pun kita study . sebenarnye samee jek .just terpulang dekat NIAT kita tuh.
kalau setakat nak makan sedap.tidor sedap,baek duduk rumah kan.
hoho. tak payah duduk HOSTEL kalau macam tuhh .
it's more better rite ?


hemm.. kalau ekod kan naluri kebanyakkan parentz, dye mesty tetap cakap macam tuhh .
kalau niat kita pergi skola tuhh nak maen-2, bercinta, baek tak payah lahh.
habeskn borehh jek ..yang penting NIAT kita tuhh..
tuuh laa paleng penting .

so.. kalau korang dah pening sangat nak buadd pilihan nak stay o pindah skola pas nieh,
korang wat solat istkharah jek lahh..
bnde tuhh lagi bolee membantu korang tawuu .
tyme nieh laa kita nak minta tolong dengan Allah.
insyaallah Allah tolong kita..yang penting kita kena Yakin .

tapi kalau ekod AKU lahh..
lepas PMR nieh .. better stay jek lahh dekat sekolah asal korang .
kalau korang dapat tawaran ke skolah yang better than sekolah 1st korang nak pindah takpe.
tapi kalau korang pindah ke skola yang bukan-2 ,
tak payah lah pindah..buang tabiat jek !
tapi sukahati korang lahh kan. mase depan korang oke . (:

sebab ape aku kate stay jek lagi baek ?

bcoz...
nanti dekat SEKOLAH BARU ..
susah nak sesuaikan diri.laen lahh korang yang jenis peramah..
semua orang korang leyh masuk..tak ramai yang bolee terima kita kan .
nak sesuaikan diri tuhh pun amek mase.
nak kenal dengan SUBJEK-2 BARU lagi satu kerja .

aishh ~. at least kalau dekat sekola lame korang leyh fokus kat sbjek tuhh.
tapi lau skola baru , kedua-dua nye sekali kena fikir.
oucchhh ! satu kerja yang bukan mudah .
berat tuhh bagi orang yang susah nak sesuaikan diri .

oke lahh !
pape pun korang fikirkan lahh yang terbaek untuk korang ekh .
DOA la bebanyak untuk keputusan yang paling tepat kita pilih .
sampai sini saja .
assalamualaikum . :)













Syukran Jazilan. Thanks for Reading

No comments:

Post a Comment