All praise to Him . I'm happy today . Pray for my FUTURE please :"

23 January 2012

Majlis khatam dan khatan . (=




hyee ! assalamualaikum ^^


okehh. 

setelah berada di Kampung Seri Menanti , Batu Pahat .
sampai juga akuhh dekat Kluang nee (:
weeee !
excited pulakk kan akuhh nee !
haha ~


bukan apee...
terSEKSA baii dekat sane .
kenape pulak ek ,
hermm . sebenarnyer line MAXIS ting tong habes deyh at situ .
aku masuk bilik ade .
keluar bilik terus EMERGENCY CALLS ONLY .


pehh . tahan jek akuhh .
line tenet guna broadband CELCOM pun slow .
tak payah cakap lahh kan .
takpe-2 . naseb tak lame at sane kan . hewhew :3


tapi KAMPUNG tuhh syokk habes dherr .
seriuz . masih tulen lagi suasana kampung tuhh .
tak macam kampung akuhh nee,
nampak jek kampung , tapi ...
sebelah taman perumahan dah .
memang tak rase suasane kampung dahh .
malam tahun baru , dengar mercun lebih jek .
cina yang maen . bukan melayu .
raya cina , tak yah cakap lahh .
rase nak jek Bakor rumah dia ! haha~


KEJAM tak ?? =)
hehe !


hurm . okey , sebenarnyer aku balik sane,
becoz ade kenduri rumah makcik aku.
aku panggil dia CIK YON .
dia lah makcik paling rapat .
kalau raya , mesty tidur rumah dia .
ye laa. dekat parit lapis sempadan ,
rumah arwah atuk pun dah tak nampak bayang .
memang tempat persinggahan lah rumah makcik akuh nee.
rumah dia besar !
malam tidur tak yah pakai kipas pun takpe ,
air cond neutral , sejuk jek . huhu .
tuhh yang syok tuhh duduk kampung . :)


majlis tuhh, dia buadd agak lahh besar .
telur seribu lebih dia rebus .
banyak kan .
dah macam kenduri kahwen .
tapi serius , tak penadd pun .
tak ade lahh sepenad rumah Mak Uda aku cam hari tuhh .
see , siang tadi majlis, malam aku bolee updated ag .
lau dulu rumah mak uda akuh ,
malam memang tak ingat ape arh .
tido jekk ! haha .

nieh pun tak penadd sebab ,
ade orang kampung datang tolong rewang .
so, kerja tak banyak lah sangat .
kerja yang aku buadd,
ermm =='

1)isi kerepek dalam plastik ,
2)potong jambu batu
3)tolong basuh pinggang siket-2 .
4)angakt barang-2 siket .


tuhh jek kodd . haha !!
tak penadd lahh kan ,
tapi memang dah ramai dah orang datang .
so, dah xdek keja dah .

makan limau banyak .
jangan batuk sudaa .
maklum arh , nak raya cina kan . hee .

erm ... tadi masa , tengah xdek kerja tuhh ,
akak sedara akuhh ajak pergi bandar Batu Pahat .
pegi Carefour . (:
*winkwink .
first time g situ .
haha .
ajak Efa , kazen akuhh .
jalan arh g situ kejap beli barang siket .
pas tuhh , Kak Ain tuhh belanja COOL BLOG .
pehh . mables ...!
sluurrrppp . :D


aku suka suasana kampung nie.
masih kekal dengan adat-2 dia taw .
haha .
tawu tak , tak penah akuh tengok ade cabutan bertuah
untuk orang kampung yang rewang-2 nee .
tapi , dekat sini dah jadi adat dah .
best kan ! ^^,
lain dari yang lain .
tuhh hubungan antara jiran tetangga akrab jek .
kampung pun cantek jek . huhu.

haha !
okehh lahh .
sampai sini saje post kali nee ^^,
okee bubye . (:
assalamualaikum .





Nota Kaki :

1)Budak yang demam tuhh jangan lupa makan ubat ea. Jage diri baek-2 .aku takde at situ nak jage kau macam selalu . miss u budakk ^^,

2) Bagi budak-2 betch akuhh yang nak berangkat ke sekolah lain tuhh pada 31Januari2011,selamat tinggal kawan . :'( .Jangan lupa kami ea ! huhu . 

















Syukran Jazilan. Thanks for Reading

No comments:

Post a Comment