All praise to Him . I'm happy today . Pray for my FUTURE please :"

15 February 2014

pra-reunion batch 96 :))

bissmillahirahmanirahim .
ehem ehemm . :)
assalamulaikumm .

alhamdulillah. alhamdulillah. alhamdulillah .
kenapa ye ? 
"tahmid" tanda kita bersyukur kepada Allah sayang (:
takk rugi pungg kita bertahmid , sebab Allah suka hamba hambanya yang bersyukur.
even kita dapat rezeki , ujian ,or anythings .
semua baik dan buruk daripadaNya.
hanya Allah Maha Mengetahui.

jadinya.
post kali ini aku nak story siket pasal reunion ala Ala praReunion Batch nihh .
setelah sekian merancang dari Raya Cina Harituh . akhirnya jalan jugak program nihh .
kalau takde yang Lead memang tak jalann . pakal Ada lah budakBudak nihh yang rajin memPlan.
cc to ::
Nur Izzatty Shahrom dan Athira Syafiqah Adanan .
hahaha .
mereka nihh kalau bAb Bab majlisMajlis memang semangat.
even macam Hambar sebab Tak Ramai orang pungg . tapi berjalan lancar .
alhamdulillah .
hmm act program nihh nak dijalankan di Bekok,Segamat. 
tapi mengenangkan takde sapeSape nak sponsor makanan dan tempat tinggal,
jadi kediaman Shark jadi pilihan. Parit Bengkok. Batu Pahat.
MakCikk aku ade duduk situh dulu. tapi dah arwah dahh . ada jugakk lalu depan rumah dia. 
tapi takk singgah lahhh . hmm .
macam biasa Aku dengan Aisyah Jay nihh gerakk dari Kluang.
Izzatty dari Ibrahim Majid , Atiqah , Farah , Miza , Kyra dari Labis . 
nihh jehh lahh perempuan yang hadir kan.
Kami Masak , Kami Hidang , Kami Kemas .
*macam siblings kann . (:
opps lupa . 
budakk lelaki yang ada malam tuhh just AmirulFirdaus , Redzuan , Sallehin , Azwan , Fauzan , Khairol .
Tuhh jehh lahh budakk yang datang malam . 
yang lainn macam NurSyafiq,NasrulAfiq,AmirulSyafiq,AsyrafShadan,Zaidi,Zulfahmi,HaziqHassan mereka menghadirkan diri di wetWorld pada keesokan harinya . Sabtu .
Alangkah meriahnya kalau ramaiRamai malam tuhh. seronok tauu :)
sebab makanan memang banyakk kiteorang Masak .
air tangan sendiri nihh . siap Gaduh Gaduh lagi cara masak lain lah , cara potong sayur lain lah , cara hiris bawang lain lahh , lawakkkkk sangatt . tapi tuhh lahh kenangannya :')
Act BudakBudak Segamat takde yang Wakil pun perempuannya .
adalahh dalam beberapa orang menyatakan sebabSebab tidak kehadiran mereka .
major tidak mendapat  parent's permission . 
redha Allah terletak pada redha IbuBapa kan :)
semoga kalian mendapat hikmahnya.
walaupun kecewa *banyak* tapi kita tak boleh langgar Takdir Allah.
credit aku call pujuk budak budak nihh suruh ramaiRamaikan . hambar . 
ntahh lahh kadangKadang terfikir kenapa yekk mereka taknak datang ,hmm Kalau sebab permision parents tuhh aku tak kesah lahh . memang tak bolehh elakk. tapi kalau sebab yang *korang je tahu* hmm.
sedikit hampa act. macamMacam alasan aku dapat. macam nak nangis pun ada jugakk time tuhh , nasib baik tak meleleh kat situh . sensitif sikit lahh . hurmm . ngadee ima nihh kan. haha .
tapi aku cuba untuk fikir positif jehh nihhh . sangka baikkk. huhuhu (:
BUDAK SEGAMAT MANJA kan? hahaha . bakk kate fitt manja yang comel dan menawan . :p
perasann jehh lebihh fitttt . mungkin kalau kita buadd dekat segamat mesti ramai kodd (:
mereka  memang nak budak yang JAUH nihh korbankan diri macam biasa kan. huhue .
beruntung Kalian . (:
tapi tuhh lahh kita nak wat sesuatu majlis tak bolehh fikir happy jehh tapi kita tak dapat redha Nya .
musibah bilaBila boleh jadi tauu . tuhh yang aku sangat risau pada mulanya.

okehh lahh aku cerita sedikit perjalanan program malam tadi.
petang lepas asar- Rewang MasakMasak n Bakar Ayam
lepas Maghrib-Baca Yassin .
waktu Isya-Jemaah dekat surau sebelah umah Shark :))
*sungguh aku rinduu nak jemaah dengan kawanKawan nihh act.*
then MakanMakan .
menu : 
Nasi Lemak . Sambal sotong . BBQ ayam.udang.ikan bakar. Coeslow. nugget.hotdog.kentangGoreng.
air oren.aisKrim coklat dan vanila. 
sedappp kannn :'))

Then makan makan borak macam Macam. kemas kemas . tidur . hahaha .
tuhh jehh malam tuhh . lewat gak tidur semua . pukul 2lebih kodd baru tidur . 
aku echa atiqa sebelum tido boleh pulak buat 'bedtime story' macamMacam :))
siap tergantung cerita kan atiqah ? haha . ahaaa aku text Aina malam tuhh.
sungguh sungguh aku cakap aku risau sebenarnya untuk esokk .
aina berkali kali cakap "takde apaApa lahh imah .mereka dah besar. boleh jaga batas semua."
so. aku punn tenangkan jehh diri . dan tidur dengan lenaanya. sebab *takmimpiApaApa* punnn. haha. XD
yelahh selalunya kalau tidur bermimpi . penadd jehh kan tidur . otak tak relaks punn sebab berfikir. huhu.
okayy .
hari sabtu .
bangun subuh , aku sorang jehh mandi dan berbaju kurung.
kenapa? sebab aku ada nak kena hantar pengantin at Benut. anak mak uda kahwin.
kalau ekodd kan hari jumaat tuhh nikah kena pergi. tapi aku excuse pergi sabtu jehh untuk sanding.
pagiPagi tuhh ayah shark hantar aku at busStop depan dan aku mulakan perjalanan ke Kluang.
nak dijadikan cerita atas bas , aku tkde duit kecil. ada not RM10. duit syiling ada pung RM1. harga tiket RM1.80. mesin tiket tak bolehh pulak guna duit besar. pakcikk tuhh macam nak marah jehh.
then , ada seorang pemuda dihadapan tempat duduk aku , dia menghulurkan duit syiling benilai RM1. 
dia punn tkde duit kecil. dalam bas tuhh ada penumpang dua orang jehh kan. mana takknya.
nak taknak terpaksa aku ambil. dan tak sempat pung nak ucap terima  kasih dekat pemuda tuhh masa dah sampai dekat air hitam. lincah betol dia jalan. yang penting bukan bangsa melayu. aku pun tak pasti bangsa apa. macam myanmar.endon punye. ntahh lahh . huhuu.
sampai dekat air itam tunggu dan tunggu bas *johor motore* ke Kluang bas tuhh .
tak lamaa sampai jugak bas tuhh . bersyukur lahh sebab tak kena tunggu lamaLama punn. 
alhamdulillah. sampai dekat Kluang aku duduk jehh at basten tuhh ada lahh dalam 15minit aku duduk sorangSorang amekk angin. nak balik umahh punn mak cakap gerak pukul 10 tak jadi pukul 9. so, akuu duduk jehh lahh situhh diamDiam. dalam Bas tibaTIBA terfikir macam manalah kehidupan dekat U nanti kann . risau sebenarnyaa . sangat sangat risau. bila aku jumpa kawanKawan aku nihh yang Lelaki lahh ajak Jemaah baca Yassin punn nak elakkElakkk . Ada Jehh alasannya . Haihh. Takk Paham lahh aku.
Sesungguhnyaa Rugi kawan Kalau korang SiaSia kan apa yang korang Belajar dekat Smka tuhh kawan tapi tak amalkan. aku pun ingatkan dekat diri nihh jugak act. risau tengok mereka. nasib baik adalah sorang nak imamkan Yassin tuhh . Memang Baik dan Sopan punn budak tuhh. so tak pelik pun nak dibandingkan yang lain . bila aku tengokkan mereka ikod kawan sebenarnya . tuhh lahh . 
kalau ada antara mereka tuhh yang kuatt babBab nihh kan bagus. hmm haihhh kawanKawan. 
aku mampu doa jehh yang terbaik untuk kalian . :)

ahaaa . dalam kereta tdi area pukul dua lebih aku text atiqah .
atiqah cakap tadi masa dekat wetWorld berlaku accident.
Allah. Tekejut akuu .
mereka cakap HaziqHassan tergelincir dan terhantuk kepalanya jatuh dalam kolam tak timbulTimbul. mereka terus tarik bawak naikk dan kejung badan tak gerakGerak. Katanya Ada Sawan. haiyaooo. MacamMacam lahh budakBudakk nihh . Masin tak Masin mulut aku dan Firasat Hati Aku. 
Aina Call tanya Pasal Benda nihh . aku punn dahh tau khabar area pukul empat lebih tuhh dokter masih tengah check. pukul 4.30 baru waktu melawat. budak budak nihh bohong lahh kalau takk cuakk tadi kann. hmm tuhh lahh dah pesan dahh jangan suka sangatt. ingatIngat sikit. hmm . 
Benda Nak Jadikan. tak boleh nak elakk dahh. Jangan salahkan Takdirkan.
masa tuhh sebenarnya aku dalam perjalanan balik selepas melawat Adik Salihin dekat sekolah dia.
LALU jehh depan hospital besar tuhh . tapi nakk singgah tuhh takott nak cakap dengan parents aku sebab takut banyak ceritanyaa. aku diamkan jehh.alhamdulillah mereka cakap dah okay dahh kawan kita tuhh.
fkalau aku ada kat situh ntahh lahh apa jadi agaknya kan. hmmm
ahaiiihhhh kesian tak kesiann lahh. 
tuhh lahh kadang Kadang Allah bagi peringatan untuk kita nih beingatIngat sikit. 
alhamdulillah budak perempuan takde apaApa.
tahu mereka tak nakal macam budak lelaki nihh. haihh. adikADikk.

oke lahhh lepas nihhh tunggu jehh bulan 3 untuk bertemu mereka semuaa :')
sobs . rindunnya dekat yang lain. aina.bulat.farina,pa'a dari awal cuti tak ketemuTemu .
bilaa ntah dapat jumpa yee. act Farina Makin Matang sekarang. :)
Tahniah kawan. aku dah Nampak kau matang nak dibandingkan echa lahh. hahaha.
farina ! echa jeless aku cakap kau matang. hahah . kalau ada korang mesti lagi kecohh . 
ahaaa rinduuuunyaaaa sangatttttt :'(

semoga Allah Izinkan Pertemuan Kita ye untuk lain Masa. AllahumaAmin.


 #nihh gambar mereka Dekat WetWorld tuhh :)) rinduu dahh kaliann.
evennn dulu aku dengan budakk nihh pernah gaduhh dengan geng shark nihh. 
sekarang rapat dahh . :') kitaa satu batch kann . kawan tak bolehh nak pilihPilih dahhh . 
nanti dekat U nanti kawan punn ramai dahhh . tapi tak bermakna kita lupa kawan kita yang lama kann? haaaa ! walaupun Bong tuhh selalu budakkBudak pandang slack dekat dia , masa dekat rumah shark nama dia lahh kami sebut sebut. sebab dah besungguh dia nak pergi tapi ibu dia ada appoiment. hmm tuhh lahhh biarlahh aku cakap berterus terang. kita dah besar kawan . dah boleh fikir mana baik mana buruk . even korang ada yang nak judge kami buruk up to youu :') terima kasih kerana sumbangkan pahala untuk kami. takk sangkaa kann. percaturan Allah tuhh indahh. memang aku tahuu ada yang tak biasaa kawan dengan certain daripada kami nihh sebab faktor kelas, dorm,daerah dan sebagainya. tapi tuhh lahhh air yang dicincang takkan putus . sebab kita satu Family. deeply aku sayang sangat batchh nihhh :') sangatttt.
akuu jenis kawan semua orang . maksudnya aku boleh masukk jehh dengan siapa aku kena campak. sebab aku tak kesahhh . tapi fikir jugakk kadang kadang kita memang perlu kan KAWAN RAPAT untuk kita sharing macam macam. even kitaaa tengah sedih pasal kucing mati misalnya , mesti kita cari kawan kan nk luahkan perasaan kita tuhh . that's why jangan pelik bila nampak kami rapat. sebab korang pun ada kawan rapat. geng geng geng. haha lawak lahhh. sukahati korang lahh nak mention geng ke tak geng ke. pendapat masing masing. ada akal boleh fikir dengan sempurna kan . harap maklum . terima kasih. senyum sikittttt mehh :))). muehehehe.terima kasihh Ya Rabbi . 

err aku act masih jerk sikit dengan sorang nihh , hahaha tapi sebab aku baik dengan kazen kau dan sangat rapat takpe lahhh. aku diamkann jehhh. boleh pulakk kau tegur aku semalam. ehhh. mulut muu dahhh lahhhh agak lahh lazer. macam nak bagi cili. huhuuahuuaa. teringat yang kau bang kiteorang macamMacam. macam nak bagi kasuttttt time tuhhh . nasib baik ada si sorang nihh ada penympai berita semasa. huhuu terima kasih leng. agak agak kan cuti nihh aku , echa ngn leng nihhh memang kamcem lahh kiteorang sebab LESEN lahhh setempat berlatih.seDaerah. haha lawak pulakk bila fifkir Fikir balikkk. takpaa lahh yang penting tahu jaga batas batas kann . inshaAllah . :))

okehhlahhh till here then.
jaga diri,
jaga hati haga iman.
Allah Sayang. 
wasalammm.


Syukran Jazilan. Thanks for Reading

No comments:

Post a Comment