All praise to Him . I'm happy today . Pray for my FUTURE please :"

31 December 2013

kawan Kau adalah segalanya :)

bismilahhirahmanirrahimm .
assalamualaikum (:

alhamdulillah . masih celik mata lagi aku untuk mengUpdate Post kali nihh .
lamaa pulakk tak update kann . dekat seminggu dahh .  huhu 
iyelahh berDating , meRewang , berKerja . itulah rutin harian akuh dalam minggu nihh .
Busy kann ? HAHA ! xD

ehemm Dating? dengan siapaa tuhhh , ahaa . Biar Allah jehh tahu :) indahh kann , 
tenang jehh rasaa Date Dengan DIA . AllahuAkhbar . 
tiada yang istimewa melainkan Engkau. terima kasih Ya Allah .

meRewang . ahaa . aku rewang umah mak ngah . a.k.a Mak Susuan Aku.
ehmm abang aku kahwin . nasib baikk lah dapat orang depan rumah jehh . 
jadi kelam kabutnyaa kurang sedikit . alhamdulillah berjalan lancar . 
ehmm Abang Jamil Dengan Akak Diana semoga kekal dunia dan Akhirat eh . *aminn .

okehh nowDays saya sudahh berKerja :) ehee macam mimpi kan , macam takpercaya jehh kan , ahhh macam apa lagii ?? uhuu iyee aku pun tak percaya . 26hb after subuh dapat calling dari owner kedai . 
Cikgu Norimah a.k.a mak usu izzatty . huu alhamdulillah aku kerja situhh dahh . dahh macam Kedai aku pulakk sebabnyaa aku kerja kunci semua aku yang pegang . ahaa nak dijadikan cerita first day kerja sangat penaddd . penaddd sangat . then, aku teringat Kawan Kawan aku yang mula mula mereka pun nak kerja situhh tapi tak jadi . errr banyak benda kena belajar sendiri . aku yang tak reti guna photostat machine tuhh un dah reti . haha mesin topup , mesin tag harga barang . hahh macam Macam . yang penting banyak sangat buku dekat situhhh . :) aku memang Gila novel . tapii tulahh tak kesampain untuk mentelaah lagi . baru tiga hari katakan . ehee . anyway second day aku dugaan betol . aku tutup kedai pukul 6.00 petang . then , tangguh sampai 6.40 nak tahu kenapa?? pintu pagar tuhh tak bolehh tutup tauu . kunci lock nyee payah . walawalaaa benda lain aku tak kesah , tapi babb angkat besi pintu pagar tuhh paling aku lemah .. tak Kuat koddd . iyelahh aku perempuan kan. huhu kuatkn diri jehhh . naseb baik ada Pak Guard sebelah tolong. terima kasih pakcik (: *pakcik memang baikkk . 

alhamdulillah hari nieh berjalan lancar dan dipermudahkann . syukur syukur (:
esok aku dahh ada kawannn dekat kedai so, tak bersendirian lahh . huhu
Cikgu Norimah sangat baikk . anak dia comel sangat . huhu 
ehmm . anyway bari dua hari lepas ada seorang budak SMAK J nihh add friends kat facebook . 
wahhh kawan yang dahh lama aku carikkk . bila dah form 5 nihh baru jumpa.. haha rindu? mestilahh .
kawan sekolah agama mase darjah 3, 4 ,5 dan 6 tauu sekolah agama sri kg.tengah 2. 
iyee budak kecikk yang cerewet plus kecoh . tapi petah berbahasa arab .
huhu deyy . selamat kau yang add aku kann . kalau tak sampai bilaBila tak jumpa kau. haha
selamat kau dahh dekat maahad Johor . then impian kau medic kat Mesir . wish u luck lahh . (:
ada rezeki adaa lahh kann . usaha dan tawakal jehh fizi . 
Zarina ? siapa tuhh , ahaa niehh lahh geng sekolah agama akuu . btw, zarina kawan dari tadika . 
just lain sekolah pagi tapi sekolah agama sama . aku , ina , fizi memang sekepala dulu . geng baikk tohh . 
tapi tulahh dah lamaa tak jumpa merekaMereka nihh . bilaa nak jumpaa kan korang?
ahaa . inshaALLAH suatu hari nanti . *aminn 

ehemm ehemm . cerita apa lagi . ahaii .
pasal sepupu pulakk lahh . masa majlis kahwin dekat rumah mak ngah nihh ,
aku empat malam tido rumah mak .ngah tuhh . iyelahh anak susuan kann . haha kerja lebih maa.
oritee sebenarnyaa memang dah janji dengan kak piza nak tidur rumahh dia after aku Date dengan kawanKawan akuhh lorhhh . so, janji kena tepati kann . so pagi aku berkerja , malam aku merewang .
ahaii imaa ! tak penadd ke awak? ahaaa dah biasa dahh kodd kerja beratBerat nihh .
ntah macam mana ntah tak tolong macam pelik jehh . 
aku family jawa kan , bak Adik aku cakap *setahun cerita tak habis . 
maksudnya kalau kau tak tolong pasti dicerita kat orang lahh gituhh tohh. hoho . 
so, dengan ringan tulangnya Alimah niehh membantu lahh . haha *ayat poyo jehh .
takdelahh aku tak kesahh punnn . aku dah biasa dah wat benda benda niehh . so iye tak jadi benda luar biasa punn . program dekat sekolah pun aku boleh lead tak pelikk pun lahh kalau aku *nampak macam Orang Penting kan, sebab nya aku dah biasa wat kerja nihh . uhukuhuk 
BANGGA ? nOpee lahhh . akuu just nak share jehh . semua kelebihan aku ALLAH bagi pinjam jehh .
bilaBila dia bolehh tarik kan , maka bersyukur lahh kan . and Taburlahh khidmatMu dengan kemahiran yang kamu ada ini kelak kamu jadi Insan yang disenangi tohh (:
ahaaa ! ada satu jenis kuih Jawa nihh family aku buadd . tak kan tinggal punya kuih nieh kalau majlis kahwin , or majlis apaApa punn . nak tau kuih apa?
*KUIH LEMPER .
pernah makan ? pernah dengar ? pernah tengokk tak? 
haha mestu tak kann . takpe lahh . just nk bagitahu kuih nieh payah nak buatnyaa . proses yang sangat lambat . iyelahh Objektif orang Orang jawa dulu buat kuih tuhh aku rasa ialah meningkatkan kemahiran mereka dan memupuk semangat silaturahim lahh rasanyaa . mana taknyaa , berjam jam nak kepal kuih tuhh , kukus lagi , masukkan dalam daun lagi , walaWalaaa kesal tohh badann . haha ! 
amekaw Jawa aku dahh keluar . tapi tuhh lahh adat jawa kann .
bila tak diamalkan hilang ditelan zaman jehh . tapi masa majlis Kahwin aku nanti aku TAKNAK buadd pun . menyusahkan orang jehh sebenarnyaa . kesian Makcik makcik yang nak merewang tuhh . huu .
takpe zaman aku nanti semua order jehh ehh . haa (:
belanja besar , suama kaya tohhh . Haha ! 
*Kaya Akhlak terpuji dan ilmu dunia dan Akhirat . inshaALLAH .aminnn . 

hmm sejak kebelakangan niehh . aku tak berapa nak sempat contact member kesayangan aku tuhh lahh . rindunyaaa dekat kalian . rindu sangat . YaAllah , jaga kan mereka untuk aku yehh . Kuatkan Hati mereka . Sayang Kalian Kerana Allah . (: . ahaii saya sebagai kak Long kena tolong adikadik dia kan .
anyway aku akan usaha untuk  bantu kalian . hmm alhamdulillah aku belum diturunkan ujian seperti kalian . mungkin aku diberi tugas untuk bantu kalian , siapa tahu kan , ini semua Rahsia Allah . walhal aku tak percaya diri aku mampu membantu kalian (: Allahurabbi . kuat kehh aku ? inshaAllah .
Allah ada dekat dengan Aku selalu , inshaAllah Allah tolong kitaa . aminnn . 
sayang Atiqah Dan sayang Izzatty still Strong okayy .
apAapa Hal problems roger Saya . (: inshaALLAH mana aku boleh tolong aku bantu kalian.
erhmm and my beloved Friends, sis Farina ! ahaaa jadi Kuat Jugakkk tauuuu . macam AKU . ahahaha xD
ecehhh takdelahhh . sama sama jaga diri iyeee . sayang kau . (:
sayang yang lain iis , aisyah , faalihah , afiqa , maisarah , farah izzani , shareena , AINUL , wa farhaaa ,
sayang kalian Jugakkk . (: sangatttt . 
dan sekarang aku mula rindu dah KawanKawan aku yang lain . ustad dan ustazah . 
sungguh . :') inshaAllah bulan 3 kita berkumpul kembali iyee . aminnn .




ehemm mybe ini last post untuk tahun 2013 . iyelahh lusa sudah Tahun 2014 .
anyway aku ingin memohon ampun dan maap kepada readers. especially kawan sekolah aku .
sanak saudara dan rakan taulan . 
semoga tahun baru membawa azam baru dan terus jadi insan yang dirahmati Allah .
be tough , be strong , be brave .
Kental , Kuat , Berani Kerana Allah . inshaAllah .
uhibbukumfilahh abadan abadaaa .
assalamualaikum . 



*mood : sedihhh sebab esok semua dah balikk asrama dan maktab .
akak Akak , adik adik semua sudah berangkat . sendirian dirumah . semoga hidup aku lebih baik dan tidak menyusahkan kedua orang tua Ku aminnn Ya Allah . :'(







Syukran Jazilan. Thanks for Reading

No comments:

Post a Comment