All praise to Him . I'm happy today . Pray for my FUTURE please :"

15 January 2014

sanggup ke aku?

assalamualaikum!!!! hyeeeeeeee :D
huwahhhwahhh lamee sangatt aku tak update kann , okey this is first post untuk 2014.
so, Happy 2014 lahhh ! haha , tak late lagi kan sebenarnyaa (((:
aku tahuu tuhh . hehee . :pp

okayy dah masuk tahun baru so semua nak baru kann , haha contohnyaa macam budak Budak sekolah , kasut baru beg baru , baju baru , tudung baru , buku baru , kelas baru , kawan pun baru . haha ! tapi kalu untuk Aku yang bukan lagi BudakSekolah apa yang baru yekk ?? opsss , bukan budak sekolah ?? haha macam tidak percayaa kan , iyelahh ini hakikatnyaa. alimah jasni not student anymore . wuuu . haha :p btw, act aku dah masuk 18 tahunn dah masa 3januari harituhh . alhamdulillah . (: so, ramai yang wishh , and thanks you very muchhh friendsss. n special present from Yasminn . mmuahhh sikett :* heee :p
n takk sangka my beloved Sir wish . huu , ust terima kasihh yehh ingat bufday sayee , walaupun saye selalu jadi bahan ust dan Geng ust , haaa takk kesahh punn sebab Gurau kann . haha ! sayee tahuu tuhh . so chillex lahhhh :D ehee . and terima kasih emakk !! terima kasihh bagi hadiah yang paling mahal tahun niehh , haha aku pun tak tahu harga dia berapaa , tapi memang cantikk :) sayang makk ! :* 

jadi , untuk aku yang bukan BudakSekolah lagi niehh ,apa yang baru yehh ? Pakwe baru bolehh ?? huahaua , gatal kau Alimah ! Huhuk sumpah aku gurau jehh ehh , haha takdelah bosan kan duduk rumah tuh , tibaTiba terdetik hati korang nak baca belog aku niehh , aku tahu tuhhh . haha *perasannn :p errr , takdelahh alimah takde pakwe pun , so sape nak isi borang bolehh , secara online or SMS pun bolehh . huhuhu GILER !!! hahaha sengal jugakk aku niehh , takdelahh , tak de niat punn . cukup past experience ajar aku , terus istiqamah ima. hati Perempuan Sangat mahal kan , tenang jehh . inshaAllah ADAM untuk kita Allah dah sediakan , kita takpayah nak cariCari lahh . huu peaceee ! (: tapi , err , aku tahu aku tak baikk macam korang , tapi tak salah kan kita Berusaha untuk jadi Baikk . kita jugak hamba . pendosa yang tiada noktah act . huhu . serius bila ku duduk rumah nieh , bila aku godam Godam laman sosial , ramai jugakk kawan Kawan aku yang dulu brutal, gonjeng , semua dah berhijarah jadi mulim dan muslimah yang diredhai Allah . Alhamdulillah . :D siapa tak suka kan kawan kawan dia jadi mukmin yang sejati . (":

okay anda bila lagi ? haha ! errhm . usaha membina hati . inshaAllah .
hermm . jujur aku cakap orang yang dulu jahil sangat beruntung bila dia banyak pengalaman kala jahilnya dah pada masa silamnya dah sekarang mereka dapat Hidayah dari Allah dan berubah jadi sangat BAIK! malah lebih baik daripada kita yang macam nihh kan . malu? sungguh kadangKadang aku rasa perasaan tuhh , tapi mengharap aku sentiasa ada dalam redhaMu Ya Allah . aku tahu bukan insan yang baik, solehah , belum tentu da'ie yang hebat ....tapi tak salah kalau kita mempunyai impian tuhh kan ? iyee aku teringinn . aku tahu aku Kuatt untuk meghadapi semua dugaan ini , sebab Allah tak akan turun kan ujian dekat hamba dia yang tak mampu kan . (': hmm . act aku Tak pelik punn bila orang cakap macam nihh dekat aku " garangnya kau alimah  ? dahh lahh gengster , dulu aku benci tengok kau taww , konon jual mahal ..." tetttttt . nvm . aku Kesah? haha , takdelahh . aku tak pelikk punn sebab bukan sorang yang cakap macam tuhh dekat aku , tapi tuhh lahh aku . bila aku dengan kawanKawan Perempuan aku takdelahh aku garang pun , Girang jehhh , gilaGila jehh bilee gelakk. hahaha tak percaya ? taknak percayaa sudah . orang yang rapat dengan akuh jehh tahu sebenarnya (: 

aku memang senang nak rapat dengan Orang . Baik lelaki baik Perempuan . mahupun Ustad dan Ustazah aku dulu , sampai kadang Kadang bila aku rapat dengan sorang nihh pun orang salah anggap . hmm . ntahh lahh kita nak cakap lebih punn bukan kita boleh tutup mulut orang yang mengata kita tuhh kan . tuhh Allah pun dah mengingatkn hambanya supaya jagalah hubungan dengan ajnabi agar kamu dihindari dari fitnah . yupp . sekarang Fitnah dekat bumi nihh macam Macam dahh . benda biasaa dah tapi hukumannya dekat Akhirat yang berat tuhh tidak siapa pun yang ambil berat . Allaukakhbar , :'( hmm iyee aku dengan orangOrang tuaa pun bolehh selambaa jehh borak macam dahh lama kenal . teringat pulak mase pergi rumah izaty ada pakcik cina dekat BusStop nihh aku tegur dan borak . then dia cakap aku nihh MAK kepada kawanKawan aku nihh . gilaa arhhh ! maluu akuu , tuaa sangat kehh ? haha takdelahh sebab peramah terlebihh kodd . huu tuhh pakcikk tuhh cakap macam tuhh . hmm tapi aku sangat pendiam dekat rumahhh.........kenapaaa ? :((( sampai sekarang aku tak tahu apa masalah aku sebenarnyaa nihh . sampai aku susah nak berkomunikasi dengan mereka . aku dengan dunia aku? PENTINGKAN diri sendiri keh aku ? Allah . hmmm 
mungkin faktor anak ketiga kodd . aku pernah cerita dekat guru kaunseling aku . dia paham keadaan aku . dia kata takpe . tak pelik pun . tapi selalunya anak tengah nihh yang akan bantu Keluarga dia . Aku mesti buktikan apa yang uzh tuhh cakap . (: walaupun apa terjadi Family Aku tetap segalanyaaa . 
hmm then . hari nihh hari ke 21 aku kerja . tibaTiba aku terfikir kenapa aku sanggup bantu orang jaga kedai dia , tapi aku tak bantu family aku dekat rumah jehh . hmm . takdeee . benda yang dekat rumahh tuhh semuanyaa aku dah rasa benda biasa , tapi pengalaman baru nihh yang aku nak cari . aku bertekad 2 bulan jehh aku akan kerja dekat Sofwah nihh , then tolong mak dekat rumah macam biasaa . Lesen aku pun tak tertangguh lahh lagi . huhuhuuuu . sabar jehh lahh kan , ada anak yang degil? hmm mungkin . tapi berdikari . aku nak jugak rasa ada duit sendiri . huu . tapi macam menyusahkan makAkak aku jehh bila proses menghantar aku ke tempat kerja . inshaAllah ada rezeki lebihh aku balas . aminn . 


untuk my dearest friends seriously i miss Korang damn Much ! :')
sudah banyak kali dahh mimpi korang jehh .
 paling kerap si Farina dengan Faalihah nihh . haha .
apa lahh salah aku dekat korang ekhh . hihehieeh :D . huu

hmmm untuk budakBudak yang dekat PLKN dah selamat dahh korang kan dekat sana , dah lebih kurang 10hari dekat sana . hurmm sumpahh dulu aku dah teringin nak pergi situ tapi tak dapat peluang , dan Allah bagi aku kerja sekarang . tuhh lahh kadangKadang dia tak turunkan hujan tapi dia bagi pelangi (: alhamdulillah . btw , pesan untuk BudakSmkas yang disana , selagi korang bolehh jadi Da'Ie dekat sana cubalahh kawan Kawan . peluang korang dah adaa . terserah korang jehh mampu laksanakan ke tidak :) aku doakan korang terus jadi WiraWirawati negara yang soleh dan solehahh . pffftttt . :DD

UNTUK dua pelajarSMKAS  yang di darulQURAN
hemm beruntung kalian . 
semoga menjadi Hafiz yang berjaya yehh (:
aminnn inshaALLAH .



okayy for my beloveddddd YasminSalimmmm :)
awakkk , sekejap jehh kan kita bersama . banyak cerita kita sharing kan . makan sama , gelak sama , layan novel sama , what the heaven sayang . Alhamdulillah Allah pinjamkan Awak dengan kitaa sekejap dekat Sofwah Trading nihhh . lepas nihh awak dah duduk dekat kapal jehh , tengok kapal , tengok langit , tengok laut . seronok kan . kita tak dapat pun rasa macam awak . 
awak jaga diri yehh . jaga iman . jaga hati . Allah sayang (: 
tapi kita tahu rezeki kitaa ada nanti inshaAllah . samaSama doa eahh kawan .
apeApe ponn terjadi Back to Him again , because ujian yang dia Bagi punn datang dari dia , 
Dia tahu kitaa kuat sebab tuhh dia bagi ujian :) sayang awakkk sangattttt .
 take care di MIMET . :*





untuk adik salihin yang dirindui selalu , jga diri dikkk .
serius dahh besar tinggi kau dikk , pandaiPandai jaga diri dekat asrama dan sekolah agama tuhh 
beruntung kau dekat SMA.Bandar Tenggara . tak SMKAS . kurang sikit saingan nya .
harap jadi ustaz tercapai tawww . harapan abah kann . :)
see muka kau dengan Ya memang samaa , perangai pun SAMA !
haha lawakk pulakk tengokk . :pp
jangan pelikk dikk aku tengokk jehh kau mase melawat kau harituhh .
rinduu sebenarnyaa (': 




untuk readers ,
okehh till here then . terus sabar dengan ujian yang kita ada . 
bersyukurlah sebab kita terpilih menerima ujian itu .
banyak hikmahnyaa sebab Syurga itu manis :)
assalamualaikum . 
  



Syukran Jazilan. Thanks for Reading

No comments:

Post a Comment