All praise to Him . I'm happy today . Pray for my FUTURE please :"

9 December 2013

perpisahan itu pahit kan ? :')

ekhemm ekhemmm ! assalamualaikum semuaa :)

lama kan aku tak update . almaklum lahh sebelum nieh SPM fuhh .
alhamdulillah semua dah habis dahhh . masa sekarang hanya untuk berdoa banyak banyak dan bertawakal jeh . kita dah usaha kan ? so, tawakal ea kawanKawan. =)
 *Itulahh konsep tawakal kan , berserah kepada Allah setelah berusaha bersungguh sungguh :)
tapi , cukup kehh usaha aku selama nihh ? --' risauu , takpe Allah Maha Pemurah kan . 
apa yang terbaik untuk kita semua telah ditetapkan . redha apa yang telah ditetapkan (: 
pasti ada hikmah disebalik semua nya tuhh kan . huhu yakin Allah Maha Mengetahui . 

okehh lahh , sebenarnya saje saje jehh update belog niehh . lame kott aku tak jengukk.
hihi , alamakkk , rasaa mcm kekok pulak lahh kan nak tulis apa . poyo kan ima :p errr. kesah ? lalala~ :)))
erhm apa ye nak citer ? banyak banyak sangat taww kenangan kenangan dekat Smka Segamat tuhh .
baikk manis, pahit , masin , tawar semua adaa . haha ! 
tanpa kawanKawan aku tiada lah ceria hidup aku dekat Smka Segamat nihh . huhuk --'

ahaa , apaa lahh . aku tak paham lahh kenapa mulut orang tak bolehh kita nk tutup kan .
hermm . sebabnya mereka ada tangan sendiri kan . pandaiPandai lah cover. haha ! 
erhem . sebenarnya nk cite niehh , sejak form five nieh aku , dan sembilan kawan aku yang lain kiteorang sangat kamcemm dan rapatRapat sangat . sebenarnya dari form three kiteorang dahh macam tuhh . tak tahuu lahh kenapa bila dah form 5 niehh bolehh pulak ada mulut yang Manisss sangatt tuhh nak mengataa kiteorang. apa salah kiteorang dekat kalian yehh ? haha . ntahh lahh pernah jugak gaduhh dengan satu group nihh . haishhh , teringat pulak malam tuhh ada seminar English .
ustad tuhh cakap , ''siapa yang rasaa dia ada salah dengan kawanKawan dia boleh bangun jumpa kawan dia dan mintak maaf '' . bohong lahh kalau kami tak terasa dengan kata kata ustad tuhh kan . nak jehh bangun , tapi karang jadi hal lain , yelaa SPM mase tuhh lagi berapa hari jehh . tup tup diUji dengan dugaan macam nihh . tak sangka wehh . satu batch kodddd . erhh . alhamdulillah malam tuhh settle dah problem .
baik baik settle bebb . tak sangka apa kiteorang anggap hanya gurauan dan main suka suka jehh n takde niat langsung pun dianggap Serius oleh mereka . haha ! tuhhh lahhh , tak nakk tanyaa dulu. mainn buat ceritaa jehh kan . bagus sangat lahhh tuhh . huhu . haisshh . paling tak tahan ada sorang hamba ALLAH niehh , dia cakap ' alaa, geng alimah baru nak UP tuhh , biasaa lahh ' woiiii woiiii . agak sentapp lahh jugakk . yelaaa yang cakap tuhh bukan sebarangan orang . budak alim kott . haha . takpe past is past . let's bygone be bygone :) eakkk takk ? yang penting semua dah settle . nieh saje jehh imbau kenangan lalu. 
hahaha ! tanpa pengalaman nieh siapa lah kita kan . experience is the best teacher kan ? :')

okayy tuh citer kenangan pahit dekat sekolah . ahaha pahit lahh sangat . takde lahh aku rasa bila dahh form five niehh banyak betol dugaaan kan . ye sangat banyak . selalunya kelas peperiksaan memang diuji macam tuh,  lumrahkan . masa aku form three dulu punn aku rasa dah . time tgah trial kodd . haha apelahh , Allah takk kan uji hamba dia yang tak kuat kan ? so , kami memang kuat ! ekeke . erhm masalah dengan guru Guru disiplin , dengan batch lain , huishhh tak payah cakap lahh . terlampau banyak f5 niehh menahan dugaaan . semoga kesabaran kami selama nieh dibalas dengan kecemerlangan kami dalam SPM nanti . amiinnn ! :D

Ehemm . btw , nakk story sikett lahh salah satu kelas ruyong kiteorang . ahaaa , paling banyak kelas sebelum paper subjek tuhh ialah kelas Bahasa Arab bersama Ustazah Zuliana . Lima hari strait kauu , macam macam belajar . memang sempat lahh cover semua dibandingkan subjek lain . yelahh mana takk nya lepas paper Biologi malam tuhh dah start kelas Arab . semangat kan uzh aku nieh . Bila lagi aku nak dapat cikgu yang macam tuhh kan . aku risau sangattttt sebenarnyaaa , aku takut sangat result kami tak dapat banggakan uzh . pagi petang malam dekat sekolah . kesiann anak anak uzh . mane ada kan cikgu yang sanggup tidur asrama semataMata nak ajar student diaa . tapi uzh , relaa jehhh . even ada tikus n nyamukk dekat bilik warden tuhhh . huhh sabar betol uzh kan . then , apabila paper Bahasa Arab niehh dah habis uzh tanya soalan apa yang keluar ? ehmm , even ada target yang tak keluar . tapi ada lahh jugak beberapa orang budakk nie bolehh pulak tersalah salin esei . lain hafal , main tulis jehh dalam paper diaorang . susah hati uzh aku dapat rasa lahh , mana tak nya balik dari jamuan batch tuhh terus uzh call akuhh n hantar text . dia risau bila sorang kawan akuhh nieh salah buat . uzh pesan sedekah al-fatihah banyakBanyak dekat penanda kiteorang . inshaALLAH uzh . akan dibuat setiap hari :) hemm .

aku rapat ngn uzh ? rapat lahhh , sebab jadi perantaraan apabila nak sampaikan pesanan dekat budakBudak niehh . paling aku ingat ehm . qiam same same ngn uzh . solat sunat tasbih :') Allah bila lagi aku nak buatt kan , masa buatt tuhh pun dah lambat tapi sempat lahh ekod imam KP kiteorang tuhh (: . dengan jemaah puteri 4orang jehh time tuhh . huhu . sedih ? ntahhh lahh . hati jehh rasaa . waktu maghrib pun bole kira berapa orang yang ikod jemaah . lagikan qiam kan , bukan nak cakap aku perfect tetapi ntahhh lahh aku harap sangat lahhh benda benda niehh tak mengganggu result kamii . berapa kali dahh aku tengok pipah ipin tuhh nangis bila dekat surau . bila diajak jemaah kawan kawan lain tuh semua dekat bilik rehat . 'PlayBoy itu suami aku' berkkk ! Memang korang utamakan nafsu tuhh kan , sayangggg seribu kali sayanggg . semua dahh lepasss kawan . aku harap dekat rumahh niehhh korang tak lupaa . aku pesan jugak dekat membe dorm Aishah tuh , yang block aku , 'jom surau' . hahaha tak sangka jadi geng surau Nailah,Pa'ah,Pipah,Fatimah,Piqa, :) makin hari makin ramai . faalihah , atiqah , farah izzani , iis memang maghrib isya tuhh stay surauu . nak guling guling punn dekat situhh . hehe . teringat pulakk , time tuhh Nailah lambat turun maghrib , kos tengok movie apa ntah dekat block sebelah , nak isya tuhh aku cakap lahh ngn diaa 'ehh , nailah nape lambattt ? haihh geng surau kan .' huhu mcm marah kodd time tuhh cakap ngn diaa, tibatiba dia nangis . aduhh terkejut n serba salah wehhh rasaa , haha dah la nk isyaa time tuhh , tengok dia dah kesat2 dah mata dia. aku biar jehh dulu. habis solat , salam dia , dia peluk aku kuat sangat n cakap terima kasih :') sungguh . aku rinduuu sangat time nak kumpul2 dekat surau Ainul Mardiah tuh . rindu nak Jemahh ngn korang :'( qiam dekat rumah nieh ponn dah lama tak buatt , Ya Rabii . teruknyaa akuhh . errr. ntahh lahh nk jehh ekodd akak aku nieh pergi Daurah dekat Shah Alam . hari hari ngadap masjid . tenang siket hati niehh kan . tapi baru cuti . lesen pun tak amek lagi . takpe. next year boleh gerakk kan . :) inshaAllah kalau ada rezeki kami . amiin .

malam Last di Smka Segamat nihh sangat lahh nampak kesibukan aku . haha kawanKawan aku gelar aku Mak Pengantin . cettt . mane takk nyaa malam tuhh jamuan Batch . katanya budak laki yang nak conduct . alahai paham sangat dah kalau satu majlis tuh tak akan lancar punya kalau takde orang perempuannya sekali kan . hehe . takdee lahh gurau gurauu . tapi nampak betol ayat tuhh . perempuan nihh kan orang kuat . ecehh biasaa lahh dok hidangHidang semua tuhh kerja perempuan kan . mereka tahu tahu jugak , tapi angkat angkat pinggan mangkuk , kemas kemas bolehh . tak kesahh punn malam tuhh . serius lahh aku rasa aku sorang jehh wat sungguh sungguh . erkkk . bukan taknak ajak yang lain tapi aku serba salah nak mintak tolong diaorang . yelaa dah lahh suruh buat kerja kerja tuhh kata datang makan jeh tapi tup tup tolong kemas kemas , siapa nak kan . tuhh aku tak kesah buat sorang sorang . haha . dapat jugak rasa potong kek kat depan dengan uzh sarmi . hihi :D Tapi yang tukang potong kek nie tak rasa sangat pun tau kek nya sempat makan strawberry yang ada dekat kek jehh . kan Shark ? haha . tuhh lahh busy sangat . huhuk . tapi takpe , aku dah biasaa dah mcm tuhh , lagi pelikk kalau aku tgk orang buat kerja sorangsorang tapi aku tak tolong . dah terbiasa kodd orang jawa kan . hahaha ! kawanKawan aku pun yang lain sanggup makan tunggu aku . kiteorang tak makan pun time majlis , makan semua kat dorm . herm . lepas tuhh basuh pinggan pinggan mangkuk , huyooo macam dah majlis kite orang jehh . ahaha takpe , KAMI TAK KESAH :) daripada tolak sana , tolak sini baik kiteorang buadd . koktail pun hasil tangan kiteorang . nyummm nyumm :)
alhamdulillah malam tuhh berjalan dengan lancar . walaupun ada salah sorang dari kawan aku nihh kedukaan , aku tahu Kau Kuat Sayang . Sabar ea . ada yang lebih Baik untuk kau :) habis dahh banjir diri tuhh kan , aku tahuu kau Tabah . walaupun kecikk jeh badan tuhh , hati mu kental . ecehhh . hahaha .
for the Last Word . Aku Sayang Korang Sangat Sangat . Maaf terlebih terkurang ehhh :)








# nihh ustazah yang sangat aku sayang tuhh :) hari last kami bergelar pelajar smkasegamat .

okehh lahh panjang sangat dah luahan kali niehh .
apa apa hal nti aku post lagi yeahhh . doakan kesejahteraan mak aku .
terima kasihh blogger :) 

assalamualaikum . 





Syukran Jazilan. Thanks for Reading

No comments:

Post a Comment