All praise to Him . I'm happy today . Pray for my FUTURE please :"

14 December 2013

serba salah ~ :'(

assalamualaikum .

haishh . post ini tak mungkin aku tulis panjangPanjang seperti selalu . aku just mahu luahkan apa rasa hati ini rasa . entahhlahh . makin duduk rumah makin banyak DOSA pulakk aku lakukan . macamMacam lahh . kenapa ekh manusia tak pernah lari daripada melakukan dosa? lumrah ? hmm tepuk dada tanya iman masing masing . yehh . the story begin .....

di suatu petang , sambil menonton televisyen bersama mak abah dan adik . *baru balik daripada ceramah lesen nihh . abah tanya "agakAgak target berapa A nihh ?" aku hanya mampu diam jehh . tak tau nak cakap apa . tak berani komen apaApa . takot apa yang di Target tak capai . nanti pasti kecewa . so, lebih baikk diam dan berdoa jehhkan . abah tanya lagi "target straight A berapa ramai? " aku jawab " 17orang bahh" . abah tanya lagi "limah tersenarai takk dalam tuhh?'' aku "takk laa." *dengan nada kecewa dan serba salah menjawab . nak tahu kenapa aku serba salah ? yelahh . aku bukann student harapan sekolah yang ditarget ponn dan memang aku taklayakk pun untuk dijadikan salah sorang target pun . aku tahu siapa diri aku . aku tahu kemampuan aku takat mana . hmm . aku hanya harapan keluarga aku jehh . risau takot semua bersatu menjadi satu perasaan bimbang . abah limah bukan budak 5/2 bahh , limah tak sepandai mereka . limah buadd apa yang limah mampu jehh . limah tak macam Kak Ya . diaa memang budak 5/2 dulu , budak pandai . limah ? abah , maafkan andai result limah nanti bukan yang diharapkan . limah minta maaf kalau tak dapat jadi seorang DOKTOR untukk keluarga Kita . sungguh limah katakan , minat limah untuk menjadi doktor memang sangat tinggi .dan kesungguhan aku tuhh bila aku sudahh bertanya dengan dua orang senior limah , duaDua bakal doktor . Kak Aina Aman cakap 'medic memang susah dikk , sebab apabila awak inshaALLAH dapat jadi doktor nanti , akan urus orang , tanggungjawab untuk memberi dia sembuh di bahu awak , jadi .. ke proses itu susah sedikit  , tapi istikharah lah dulu ,  Allah maha tahu kan syg ? :)..bincang dengan keluarga . dan ikod minat alimah lahh . bagus jugak kalau alimah dapat jadi doktor, mana tahu nanti boleh kerja samaSama :)'' sedikit perbualan aku bersama Kak Aina semalam . apabila aku bertanya dengan Kak Maria pula tentang veterinar or medic patot aku pilih , '' ikot minat lahh , kalu minat medic amek medic, kalau minat vet amek vet , tp Bincang dengan Family dulu mcm mne , insyaALLAH parents punya decision punn ada hikmah nya . apa yang akak nak cakap amek medic dekat Malaysia memang tough . kne kuat sikit lahh . medic dekat Egypt memang tak sepack dekat Malaysia . lain tempat lain cara kan . papehal fikir betolBetol. istikharah lah ye :) .tapi layak ke limah ? sanggup ke limah ? cukup sabar ke limah ?  Allah ! --' beri lah pentunjuk kepadaku untuk buadd keputusan yang terbaikk .  limah tahu ALLAH itu adil dan maha pemurah kan . kalau limah tak berjaya SPM nihh , nanti mesti ALLAH balas dekat U kehh , rahsia Allah , siapa tahu kan . maaf sekali abahh makk :'( . hmmm balik niehh untuk limah berkomunikasi dengan Abah sangat sukar kan . limah lebihh banyak diam kan . limah tak tahu kenapa kedinginan terasa antara kita , sebagai anak , aku tahu aku yang bersalahh . tak sepatutnyaa aku jadi begini . kenapa ekh . kenape ? aku tak tahu lahh kenapa jadi macam nihh . sungguh aku RINDU sangattttttttt nak macam dulu . :'( 

"Ya rabbi , ampun kan daku , aku risau segala yang aku buadd ini akan menjejaskan hidup matiku, terangkan lah hati ini Ya Allah . Moga moga lembut Hati seorang anak ini unutk bersapa dengan ayahnya . ampunkan daku abah " . amiin yaraballamin~....bantuu aku Ya Rabbi ."

Syukran Jazilan. Thanks for Reading

No comments:

Post a Comment