All praise to Him . I'm happy today . Pray for my FUTURE please :"

11 August 2012

Heyyy ,, ^_^.v
salam Ramadhan (:

okeh , percaya atau tidak tinggal beberapa hari lagi kita akan menamatkan Bulan Ramadhan nie , sedih ? wuhuu~ mesti la. bukan selalu kita dapat sambut bulan ramadhan nie, sebulan sekali jeh, kalau panjang umur , tahun depan baru dapat jumpa lagi . herm . okayy , memandangkan sekarang 10 malamMalam terakhir yang dikatakan salah satunya Malam Lailatul Qadar , maka berusaha lah untuk mendapatkan nya ea KawanKawan ! (:

okeh . untuk pengetahuan korang , Aku sepatutnya perlu berada di asrama sekarang nieh becoz minggu nie minggu pilihan balik . disebabkan Aspuri tuhh agak kurang selamat buat masa sekarang , Tekad nak balik rumah walaupun rasa macam membazir, sebab hari khamis minggu depan dah balik. tapi takpe lahh, yang penting aku selamat . aku cakap macam Bahaya betol jek kan aspuri tuh , MEMANG BAHAYA . so, beware lahh sebelum terlambat . cerita kenapa aspuri tak selamat , akan datang aku Story larr. (:

OKEHH , sekarang still mood exam PK2 . tapi tak rase mood periksa pon, sebab pkir nak Raya jehh , study pon gitu-II JEH. haha ! ape seyh ima nie.. okehh , paper killer aku dah lepas . ADD MATH . setakat nie untuk lulus , insyaAllah . tuhh jeh target aku. Syariah dengan B.Melayu aku target jeh  A . aku jawab bersungguh-sungguh kodd , aku rasa larr . lau tak dapat , takde rezeki kodd . huhu . yang penting kena usaha lagi untuk paper akan datang . semua sedang menanti untuk dijawab . Pray for me yaa !! :')

ahaaa ! nak citer nieh , tadi balik naik BAS CEPAT EXPRESS . disebabkan Train dibatalkan pukul 1.40 tuhh , terpakse lah naik Bas . RM10.00 melayang~ selalu naik train RM4.00 je.. takpe yang penting aku sampai Kluang . huhu~ hahh , masa dalam bas tuh pakcik Driver tuhh bagi sedikit tazkirah mehh , antara yang aku ingat *kalau nak beri sesuatu dekat orang haruslah menggunakkan tangan kanan , bagi menghormatinya .*dia ingatkan tentang Kiamat . ohh , Ya Rabbi . seorang pakcik cakap macam tuhh dekat kami , pelajar smka , agak segan lah . tapi bersyukur kerana still ade orang nak ingatkan kami tentang tuh , ALLAH masih sayang kan kiteorang . ahaa ! dia cakap tadi ,  '' kalau tempat atas kosong aku dah suruh korang duduk atas dah , coz aku nak rokok nanti . *aku terkejut . dia  kata , dia tak puasa sebab takot ngantok DAN NAK KENA BERTANGGUNGJAWAB menjaga 60 orang penumpang , RISIKO besar ,  lagipun lepas pergi kluang , gerak ke mersing , lepas tuh patah balik pergi segamat , n so on laaa~ tuhh la tugas sebagai driver bas . dia kata kalau ade rezeki lain dia tak nak pun jadi driver nie , mybe mmg dah rezeki dia dkat situ terima jeh la. dah 27 tahun dia jadi driver . lame bukan , hem . dia kata RAYA ponn dia berkerja , bas tetap jalan , tak raya dengan keluarga 10 tahun pon tak raya la. demi kerja nak buadd cam mane kan . Tak pelik lah aku dia tak puasa , ORANG bermusafir memang di beri rukhsah untuk tidak berpuasa , yang penting tujuan ke destinasi baik dan lebih 2 marhalah . (: <---- SYARIAH ISLAMIAH F4 .

Hahhh ! masa aku tengah tidur tadi dalam bas tuhh , aku tiba batuk-II , kuat la batuk akuhh tuh , aku meamng kurang sihat lah minggu nieh , dah seminggu dah batuk aku tak berhenti , kalau dah mula batuk macam nak keluar weyh anak tekak nieh . sabar jeh lahh . pakcik tuh cakap , aku terdengar , ''adik  naik atas lah , duduk dekat bahagian depan tuh '' [bas yang kiteorang naik nie dua tingkat , tempat aku tadi betolbetol  belakang driver , belah bawah ] mybe dia ingat aku tak tahan dengan ASAP ROKOK dia kodd, walhal aku tak sedar pon bila dia rokok , kesian pakcik tuhh , aku rasa mesti dia Terasa kan . minta maaf ea pakcik . harap pakcik sihatSihat jeh dah dimurahkan rezeki ea. jujur DIA seorang yang BAIK ! ('=

okeh , aku mahu story sedikit , semalam ade perjumpaan PENGAWAS F4 di Bilik Bayan , ye ! memang la , aku tak kesah pon , coz kalau dekat kelas mesty aku tak tahu nak buad ape, nk study pon esoknyer periksa BM je , hahar . pehh ima ! je ?? BM , mid year pon dapat B cukup makan , ape laa. xdek la. yang penting aku Takde mood pon nak Study semalam , so baik memBusyKAN diri untuk benda yang lebih baik kan ^^, semalam kami diberi KESEDARAN dan TUGAS yang berat , setelah bermuhasabh diri, di marah , ditegur , baru buadd kami sedar . masa untuk berubah KAWAN !  sudah TIBA ASPURI dikawal oleh Pemimpin f4 2012 , SUDAH diberi tanggungjawab oleh Beliau , Allahhu Akhbar ! betol ke nie ? Takot ? Risau ? Tak Yakin ?  ofcozzz ! memang benda nie kiteorang kena lalui , nak tak nak kena jugak . sudah tiba masenyer ALIMAH ! , yea , aku sudah BERSEDIA . (= , aku tahu Betch Aku boleh buat lebih baik dari betch tahun nie , insyaAllah ...YANG penting Ikhlas , Kerjasama , NIAT kerana Allah s.w.t .






*Allah akan tolong kita kalau kita bantu untuk membangunkan agamanya (:
*Setiap dugaan yang berlaku , sebenarnya untuk menjadikan kita lebih kuat dan tabah ! yakin disebalik tuh pasti ada hikmah Alimah ! (
=



AKU NAK MINTA MAAF DEKAT KORANG KALAU AKU ADA TEGUR KORANG , BERUBAH JADI YANG LEBIH TEGAS , dan BUAT KORANG RASA TAKOT NAK DEKAT DENGAN AKU , pliss , JANGAN RASA MACAM tu sebab aku jugak INSAN BIASA . sebab SATU TANGGUNGJAWAB  KITA mesti ada perubahan kan . ye ! (: TEGUR AKU KALAU AKU DAH TAK MACAM ALIMAH YANG DULU  . kawan ill'a JANNAH , tanpa Korang aku tak mampu SEKUAT nieh  ('=





till here then,
assalamualaikum (:







Syukran Jazilan. Thanks for Reading

No comments:

Post a Comment