All praise to Him . I'm happy today . Pray for my FUTURE please :"

29 April 2014

masa untuk menulis....

bissmillahirahmanirahim .
assalamualaikum . 

ehemm macam lama jehh tak updated kan , haha sampai aku dah speechless nak mulakan penulisan aku macam mana . ecehh . *poyo* uhuukkk sekarang dah masuk akhir bulan APRIL . tuhh maknanya apa ye ? hurm masa cuti panjang kami makin berakhir tak lama lagi . huahua . 

ramai dah kawan kawan aku dapat belajar . eceh ramai keh ima hoii , haha 
setakat result matrikulasi dengan Darul Quran jehh baru keluar kan .
Mabruk ila Firzanah Ismahani dan Izzatti Nashreen.
kalian memang budak hafal kuat , sesuai dengan kalian untuk DQ nihh sahabat . 
semoga menjadi Hafizah yang diRedhai Allah . aminn .

dan tahniah jugak untuk sahabat Sahabat aku yang dapat tawaran Matrikulasi .
ahaa macam mimpi pulak rasa sebab sahabatSahabat karib aku semua ditempatkan tempat yang sama.
iaitu Kolej Matrikulasi Perak .
alimah . faalihah . farina . iis . farah . izzatty . afiqa . farha . atiqah . 
seronokk nya kami semua dekat sana . *mimpi* kann . rezeki Allah .
tapi belum tentu kami akan pergi Matrik sebab result upu belum keluar lagi . 
so sekarang memang bergantung pada result UPU dan IPG .
kalau Allah izinkan kami bersama inshaAllah bersama . AllahumaAmin . 
kesian pulak dekat Aina Shareena yang kena campak Kedah sana . huhu kesian aina , takpe lahh aina kau ponn nak Jadi Guru kan , inshaAllah dapat . (: 



hurmm dan sekarang aku rasa macam tekanan pulakk bila berada dirumah nih . 
apa yang stress nya ntah ima nihh aku pon takk tahu lahh , mungkin faktor f6 kisas aku yang tak dapat dan tekanan orang (kakak aku je pon) tanyaTanya . haiyaaa serius aku pening pikir benda nihh . hurm dan lagi satu lesen aku yang tak sambung sambung nihh . aku tak tahu bila ada keyakinan nihh nak aku test JPJ nihh padahal dah bolehh test dah . Ya Allah berikan lah kekuatan dalam diri nihh . aminnn . 

okay pada 26.APRIL.2014 yang lepas telah adanya Program di SK Kg Melayu Niyor.
Kem Bestari Solat . kem nihh memerlukan fasi ahaa dan dengan sukarela nya aku dan aisyah join lahh , setakat membantu jehh bukan susah ponn . kem nihh mengingatkan aku kepada Daurah . Allah , serius ngadap budak budak nihh rindu Daurah sangat sangat . hermm bila ntah rasanya aku dapat join lagi . berat hati cakap aku tak dapat join daurah siri 2 nihh . Allahu , jauhkan lahh perasaan nihh . aminn aminn .  serius hati aku dah lama tunggu kenikmatan masjid negeri nihh . hermm . rinduu nyaa . moga ada rezeki nihh ingin berada di Sana . semoga :')

tak susah pon bila mengadap anak kampung nihh , kurang sikit nakal nya daripada budak bandar , comel pon comel . haha aku tertarik dengan sorang budak nihh , zahirudin nama nya cehh budak darjah 2 kott . dia senyum manis sebab mukanya ada tahi lalat dekat atas bibir dia . hee Haiyaa imaa , takde ahh budak kecikk ponn suka tengokk jehh . mata perempuan kan suka tengok yang cantik cantik , fitrah tuhh . cantik luar cantik dalam juga ehh (:  inshaAllah . 





*nihh kumpulan terbaik . zahir yang baju maroon tuhh* comel kan . haha (:


nak dijadikan cerita selepas aku berKem di Niyor tuhh aku dan echa jalanJalan bukak mata , minda dan sebagainya . hahaha takdelahh lebih kurang hang out gituhh , dah lama tak jalan berdua di bandar nihh so jalan ajelahh sambil bercerita macam pasal masa depan Major . hurmm ntah bila fikirFikir balik macam mana lahh masa depan nihh . kuasa Allah . Allah dah susun kan , kalau ini yang terbaikk kita Redha ajee , inshaAllah semua nihh ada hikmah . aminnn . 




ahaa masa jalan dengan echa nihh masuk Popular nampak novel sambungan dari Warkah Cinta , tajuknya Kala Cinta dan Wahyu Bersatu imam muda nazrul punya cerita . haaa tanpa fikir dua kali aku terus beli novel nihh , aku memang suka novel islamik nihh haha takde ahh novel tak islamik nihh ponn aku layan jehh , tapi kita amek yang baikk nya . herm novel baru aku nihh memang banyak ilmu baru . siap cerita dia dalam utube pon aku dah habis kan , hahaha episod 12 jehhhh mana takknyaa aku tengokk beberapa hari dah habis . hermm sesuai untuk jiwa remaja muda sekarang nihh . kalau nak tahu tengok lahh baru kalian paham . 




WAHYU DAN CINTA

"jika kita ingin mengubah dunia , ubahlah manusia di dalamnya, jika kita ingin mengubah manusia , ubahlah hatinya , jika kita ingin mengubah hati manusia kita mestilah kembali kepada ALLAH "

Semoga hati ni tetap istiqamah dan menjadi hamba yang taat pada jalanNya . AllahummaAmin . 







Syukran Jazilan. Thanks for Reading

1 comment:

  1. "Mujahadah pada awalnya susah, tetapi akhirnya indah!" indeed. Dunia bukan tempat berseronok tapi perjuangan mencari redha Allah :)

    ReplyDelete