All praise to Him . I'm happy today . Pray for my FUTURE please :"

15 March 2014

dugaan demi dugaan :')

bismillahirrahmanirrahim :')
assalamualaikum .

alhamdulillah . ada lagi nafas untuk aku mengupdated belog nihh . walaupun lama dahh aku tinggalkan.
sungguh rindu nak meluah . tapi masa yang suntuk tak memberi aku peluang . cehh .
tuhh lahh manusia dah beri masa 24jam masih lagi tak bersyukur kan.
AKU lahh orang nyaa tuh . -_-
astagfirullahalazim.. 

okayy balikk pada tajuk kita ehh . 
"DUGAAN DEMI DUGAAN"

yee Malaysia kini dilanda dengan musibah . satu satu Allah bagi kann .
sayang lagi Dia dekat kita . Allahu :')
tapi apakan daya . bila hati semua sudah gelap , leka , alpa dengan dunia kini ,
macam macam yang berlaku . 
apa yang kita mampu lihat dan dengar hanya keluhan demi keluhan .
manusia kann. 

untuk pengetahuan umum memang sekarang isu MISI mencari MH370 masihh menjadi isu paling hangat dekat dunia nihh . Ya rabbi, macam macam spekulasi yang timbul .mahupun logik akal atau tidak logik. sedihh bila ada bomoh taraf V.V.I.P kononnya membuat lawak yang memalukan negara sendiri. haishhh sungguh dunia nak kiamat kan. macam nihh lahh jadinyaa . semua karut karut timbul . Allah . moga moga mereka mendapat petunjuk mu Ya Rabbi . :') dan semoga kembali MH370 nihh . amiin .

#prayForMH370



 okehh next dugaan dekat Malaysia kini Jerebu . :')
alhamdulillah . masih ada lagi ujian Kau berikan dekat kami semua . kenapa ? itu nikmat sayang . 
tak semua akan merasa kan . setelah selama nihh Allah bagi cuaca elok . yang membolehkan kita semua melakukan rutin harian kita sedia kala , sekarang hanya terbatas sedikit jehh . janganlahh mengeluhh . sungguh bersabar lebihh baikk kann :') bersangka Baikk jehh dekat Allahurabbi . kerana dia lebih tahu apa yang dia laksanakan kerana dia lah sebaik baik perangcang dekat dunia nihh kan . bila ada ujian datang balikk lah pada Allah Sayang . :') 

samaSama ingatkan dekat diri nihh act .sebenarnyaa kadangKadang kitaa lupakan . aku lahh tuhh .ye Alimah tuhh orang nyaa . pernah aku tercakap dekat Aisyah . 
kenapa ye aku jarang sakit ? kenapa aku tak diberi nikmat sakit ? hurmmm .
aku takut Allah beri nikmat sihat dekat aku lebih tapi nikmat dekat benda lain dia tarik . :'(
Ya Allah , aku tahu apa yang terbaik untuk aku . Redha dalam apa jua atas kehendakNya . 
inshaAllah terus kuat dan tabah alimah . :') 

okehh seterusnya tentang Politik Negara yang macam Huru Hara sekarang nihh .
That's  Anuar Ibrahim's issue . Allah .
kenapa masih gelap lagi mata umat manusia nihh . hurm . orang Amerika yang datang menjadi mataMata untuk gadai negara kita . kenapa masih ada yang terus menyokong ? hurmm. Dah terbukti dia salah . memang penjara lahh tempat dia kan . Allah tuh Maha Adil kan . setiap kesalahan mesti ada balasannya kan .bukan aku nak berpolitik namun aku nak kalian berfikir sejenak .
pada suatu masa nanti kita bakal menjadi pengundi . dah siapakah yang patut kita mengundi dan menyokong ? siapakah yang patut kita pilih untuk jadi pemimpin negara kita kelak ? bagaimana nasib kita seterusnya ? aku tak cakap KERAJAAN baikk , PEMBAKANG itu salah . namun itulah namanya Politik .
dunia nihh memang kejam sayang . nak cari yang betol betol adil memang sulit .
 itulahh pegangan agama tuhh kena Kuat agar kita terus dijalan yang Allah Redha .
 inshaAllah . :')

bila cakap pasal politik . it's History right ? 
*the subject i got B in my past PMR . 
ehem .! tetiba mengingatkan aku dekat ustad md.nor . guru sejarah aku .
ahaaaa rindu yang amat . sebab aku memang rapat dengan ustad md.nor nihh .
as aku excoSukan 2013 smkas tuhh lah menjadi kan aku rapat dengan dia .
olahraga semua dengan dia . mana tak kamcem nya tuhh kan :')
yeh , dalam 5/4 tuhh semua agak lah iri hatinya bila nampak aku dengan ustad. hahaha 
walaupun ada dengar desas desus yang 'aneh' aku tahu mereka bergurau . sebab mereka semua adikAdik aku :') aku sayang diorang sangat . even tak rapat pung mereka tetap kawan dunia akhirat aku . Allah sampaikan salam rindu aku untuk mereka :') moga moga mereka sentisa di lembayung rahmat mu Ya Rabbi .

#missLensaSmkasEver :)


YE . DEBARAN KIAN MAKIN TERASA .
untuk apa ? tahu idokkk ? haha . mesti tahuu kan . yelah result SPM bakal keluar tak lama lagi .
20Mac2014
cuak tak cuak lahh kan .bila nak fikir kan berat nyaa . takpe kita dah berusaha kan , sekarang kita sangka baikk jehh dekat Allah . apa pun yang terjadi after nihh kita serahkan semua dekat Dia . moga moga kuat hati nihh dan adik adik gorgeouss aku sekalian . 
dan menariknya untul tahun nihh aku dapat kebenaran dan dari makAbah untuk dapat permission pergi amek result sendiri dengan kawan aku si ainul izzah nihh . kesahnya aku , izzah , izzatty , aisyah memang kena pergi sendiri . sebab faktor parents kan . takpaa. aku tak kesah pung . sebab lebih sikit masa aku dengan kawanKawan aku nihh . takdelah aku duka andai nasib tak menyebelahi aku sebab membuatkan kedua ibuBapa aku kecewa . aku takk sanggup sebenarnya nak tengok tangisan mereka for the second time act. cukuplahh semasa PMR kan . dan adikAdik aku yang result tak seberapa for their past PMR and UPSR , namun aku harap aku dapat yang terbaik . for the last and my future .
 ahaaaa Alimah cuak tibaTiba . -__-" huhue
takpe . kita SANGKA BAIK JEHH kan :')

#studentSPM2013dahBolehSTARTcountdown dah ! hehe :')


ahaaa . nihh lagi satu hal nyaaaa . aku tak tahu macam mana aku boleh terlibat dengan masalah Family mereka nihh . Allah . berat nyaa . makin aku nak jauh makin Engkau dekatkan Dia dengan aku . Allah , aku takot tak kuat Ya Rabbi . berilah aku kekuatanMu dan agar hati nihh terus kuat bila sudah sampai masanya barulah Engkau berilah aku petunjukMu untuk aku membuat pilihan yang terbaikk . Aminn :')) 

sampai satu tahap bila dah jadi macam nihh , baru aku belajar untuk berfikir dengan sebaik baiknya . Ye pengalaman dan Masalah ini jadikan aku lebih kuat dan matang kan ? even aku selalu menjadi kaunselor dekat adikAdik aku nihh , aku sebenarnya masih mermerlukan mereka . Allah . aku rindu sangat nak bertemu dengan mereka sebenarnya nihh walaupun hanya beberapa hari lagi nak jumpa , detik 20Mac2014 nihh buat aku takot tiba tiba nak hadirkan diri kesekolah . hurmm. semoga engkau mudahkan segala urusan ini Ya Allah . bukan niat aku untuk menjadi macam nihh , tapi andai takdir kau memang aku untuk Dia , berilah masa yang Yang sepatut nya dan semoga aku capai Cita cita dan Berbakti untuk keluarga Aku dahulu . 
AllahumaAminn :')

#terus berusaha untuk menjadi insan yang lebih baik dan menjadi anak yang solehah untuk kedua ibu bapa aku (:
inshaAllah . aminn :')



dear my lovely sisters' . Love You All until Jannah . 
may god bless us and we will be siblings ever inshaAllah :')
take care sayang Sayang semuaa . :')



SatuSatunya  kazen yang aku memang close amat . 
terimaKasih kakak :') 




my lovely Farha . at the last physics's class in smkas .
rindu sebenarnyaa dan langkah kanan aku dapat makan domino's free dari mama pa'a  .
terima kasih masih ingat untuk terus jenguk belog nihh sayang :') 
moga detik 20Mac2014 nihh menjadi detik yang bersejarah untuk kita semua ea. inshaALLAH .:')



okayy till here then . 
last but not least thanks a lot to atiqah untuk changes kan belog akuhh nihh . haha xD
dari dulu sampai sekarang memang mereka lahh yang tukang editkn belog . huhuu.
terima kasih banyak untuk menjengukk belog nihh dan jangan lupa doakan aku ea :')
assamalamualaikum . 






Syukran Jazilan. Thanks for Reading

No comments:

Post a Comment