All praise to Him . I'm happy today . Pray for my FUTURE please :"

4 August 2013

di ambang aidil fitri :')

assalamualaikum . (:
ahaaa , kabaree semuaa ?? aduu , lamaa dah kan aku tak updated belog niehh .
*confemm berhabukk . puhh fuhh pufhhhh .. haha -_-"

okehh ,
setelahh bermingguMingguan , berbulanBulanan aku tak updated , banyak sebenarnya nak share , tapi aku utamakan apa yang aku nak utamakan kayhh . hehee tak sangka sekejap jehh nak masuk RAYA AIDILFITRI untuk tahun 2013 , lahaii sekejapp nyaa . aku rasa macam baru semalam aku puasaa taww . uhmm . untuk cuti raya tahun niehh alhamdulillah cuti lama sikit , dua minggu kott , tapi tu lahh naik raya terus Trial Spm . akak kata trial nieh kena ready 70% , pehh , aku tak tahuu lahh aku dah readay takat tuhh belumm . herm , ye kak Oni akak yang pandai , trial pun dapat 9A siapa tak jeles , huhuu. kak Ya pun 6A .. akuuu ?? imaaa , cam manee nieh , --" erhmm , for information , aku tengah dalam dilemaa pulakk sekarang , dari sekolah tadika lagi aku tanam cita cita nak jadi dokter , sampai sekarang tak pernah tukar tukar lagi cita cita tuh , tapiiiiiiii....sekarang hati aku berat nak ambil course medic , walaweyhh . ntah lahh mybe aku fikir susah n berat kott course tuhh , tapi seriously aku nak sangat dalam family aku ada seorang doktor salah sorangnya . hurmm .

ahaa , semalam dok hantar 'punjungan' dekat batu pahat , borak borak dengan akak ceritaa laah apa yang patot . uhmmm diaa suggest aku amik form6 dekat kisas kalau aku nak bawak Course Agama , uhmm lubuk hati cakap major medic , minor Syariah . pehh . gimanaa tohh ? okehh .
jalan penyelesaian *istkharah lahh kan . uhm , insyaALLAH ada pentujuk dari-Nya . (:
ntahh lahh , tapi aku betol nak teruskan aliran agama , kalau aku tak dapat pun , aku akan cari suami aku ustaz ! :))) mcam Ustaz Hadi . huhuu , cikgu Syariah akuu . uhmm *angan angan jehh kan . haha , SPM didahulukann eaa Alimah ! ;)

ahaaa , okehh cerita pasal family kan . untuk tahun nieh susah sangat nak berkumpul satu family taww , almaklum lahh masing masing jarang balik , nak nak macam aku nieh yang belajar paling jauh dekat Wilayah SEGAMAT tuhh , 7200saat masa perjalanan duit minyak Kereta RM50++ , hahaha :D so, untuk berkumpul tuhh memang payah , erhmm plus kami Kami Calon Peperiksaan Awam tahun niehh , uhm lagi lahh separuh hidup dipenuhi kelas tambahan jehh okee , hoho Heaven kann ? yee hasilnyaaa BUKTIKAN ! :)

Ehmm , tak gunaa aku belajar 5 tahun , habes kos perbelanjaan belasan ribu , tapi tiada hasil ? sadisss weyhhh . Ya Allah . apa apa ponn doakan aku yehh aku dapat yang terbaikk ^^ , amiin (: ahaa , semalam berBuka meriahh lah dekat rumah nenek niehh , yelaa Maman balik , Cik Man datang semuaa , ramai lahh jugakk . sampai kiteorang balik terawih pun budak budak nieh takk habes main mercun n bunga api tuhh . hohoo . mesti nenek sukaa jeh kan , ermm nenek pun dah tuaa dahh , 76 tahun dahh , cicit dah 3 . wahh ! kalau dapat berkumpul satu family niehh mesti bestkann . hemm . ntah bilaa dapatt , nak suggest aku nieh CUCU jehh . hohoho 
ermm , semalam ada lahh sorang kawan aku nieh anta punjungan dekat rumah , mak pun balas lahh balikk bagi lontong daunnn semua , dah alang alang masak tuhh bagii jelahh kann . aishh , tuhh pun bolehh jadi isuu kehh mak ? siap Mak Ngah semua sakattt . pehh , semua cakap dia aku ada ApaApa dengan budak tuhh , padahal Abah Berkawan dengan Ayah diaa kayy , ayah dia bagi abah tuhh . --" siap akak akak n adik aku pun sakat kata aku wat Majlis Dulu lahh gamaknyaa , puihh -..- hahaha ! takde maknanyaa . nak belajar MEDIC 7 TAHUN kann , lamaa lahh kakk .. erhmm , ayat sepupu : 'untung lahh limah "kawan" dekat , dah hantar punjungan , kita niehh takde ponn orang nak hantar. erkk krikk krikk krikk .. hahaha ! akuu pun senyumm jehh lahh , tak bolehh cakap apaa , ehmm . dahh lahh tak terpikir pon nak dengan 'budak tuhh' , dia niehh ramai 'kawan' lahh makk , sorry limah tak suka lelaki mesra alam sangat nieh . hahaha ! :D 

okehh , to Geng Sahur , alhamdulillah kita semua dah habes Khatam Quran kan , serius aku sayang Geng kitaa niehh weyhh , macam macam berlakuu cool jehh , pluss semua BIJAK BIJAK kitaa niehh , alhamdulillah berjaya dekat SPM kann ^^ , walaupun beberapa minggu sebelum cuti tuhh ada 'something buruk' happen , mesti ada Hikmahh kan , Sangka Baikk jehh ye Kawann . ehm , aku niehh dah kena perli ngn ustaz aku , hohoo maluu kott plus Sentapp nyaa . Allah jehh tauu . ye Alimah berani buat berani Tanggung kan :D hahaha , limah limahh . 
untuk tahun niehh dahh letak jawatan . so, kurang sikit beban . hurm gila garang exco baru niehh . good luck lahh adik adik . jangan korang salah langkah dahh lahh (:

to : faalihah . izzatty . farah izani . iis . farina . maisarah . piqa nizam . atiqah . echa .
aina shareena . *[budak samura]
Selamat Hari Raya Aidilfitri eakk (:
maaf zahir dan batin taww . 
sayang korang sangatt :')Jangan lupaa study n always keeps pray for our success ^^
insyaAllah :D 


okehh lahh dikesempatan niehh ,
menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf dari hujung rambut ke hujung kaki kepada semua rakan rakan yang melawat belog nieh . warga 5 ibnu rusyd . dan form 5 2013 smka segamat :)) rayaa jemput datang rumahh yee . huhuu  confirmm tahun nieh ada kat rumahh jeh . tak jalan mane mane lahh agaknya dah kalau adik aku UPSR , aina PMR , aku SPM . hohoo . wish us LUCK kayy .
 
[aku tak terpkir pon nak raya sakan . haha Trial trial woo .
Ya Allah berikan aku semangat yang terus istiqamah yehh ] 

take care n jaga hati yehh insyaALLAH (: 
assalamualaikum . 

Syukran Jazilan. Thanks for Reading

No comments:

Post a Comment